Haber

“Ekonomik İşbirliği Örgütü Ulaştırma Bakanları 12. Toplantısı” Özbekistan’da gerçekleştirildi

Ekonomik İşbirliği Örgütü (EİT) Ulaştırma Bakanları 12. Toplantısı Özbekistan’ın başkenti Taşkent’te gerçekleştirildi.

Özbekistan Ulaştırma Bakanı İlham Mahkamov’un ev sahipliğinde gerçekleştirilen toplantıya, örgüt üyesi Azerbaycan, İran, Pakistan, Kazakistan, Kırgızistan, Türkmenistan ve Tacikistan’ın ulaştırma bakanları ve üst düzey yöneticileri katıldı. Toplantıda Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu da hazır bulundu.

Toplantının açılışında konuşan Mahkamov, EİT bölgesinin ortak tarih, din, kültür ve değerlere sahip, büyük fırsatlara sahip bir bölge olduğunu, bugün Örgütün büyük ekonomik potansiyele sahip, ortak çıkarları temsil eden büyük bir bölgesel yapıya dönüştüğünü söyledi. .

Mahkamov, Örgütün ulaştırma alanındaki aktif çalışmaları sonucunda üye ülkeler arasındaki ulaştırma ve lojistik temaslarının önemli ölçüde geliştiğini, bunun sonucunda da ulaştırma alanında değerli yatırım projelerinin hayata geçirilmeye başlandığını belirtti. .

Bu kapsamda Mahkamov, Orta Asya ülkelerinin dünya okyanuslarına erişiminde en kısa güzergahın oluşturulması ve transit geçişin artırılması amacıyla Çin-Kırgızistan-Özbekistan ve Özbekistan-Afganistan-Pakistan demiryollarının inşasına yönelik projeler üzerinde çalışmaların devam ettiğini anlattı. bölgenin potansiyeli. “Özbekistan demiryolu Çin’den Avrupa ve Orta Doğu ülkelerine en kısa güzergah olacak ve mevcut mesafe 900 kilometre olacak, teslimat süresi ise 7-8 gün daha kısa olacak.” söz konusu.

“Transit arazi geçiş belgesi kotalarını kaldırmamız gerekiyor”

Bakan Uraloğlu, EİT ülkeleri olarak değerli bir nüfusa ve ekonomik potansiyele sahip olduklarını, bu büyük potansiyelin hayata geçirilmesi için iş birliği ve dayanışma iradesiyle ortak güçlerinin ortaya çıkarılması gerektiğini de vurguladı.

“Kullanılmaya hazır bu gücün itici unsuru olarak ulaşımı görmek istiyoruz.” Uraloğlu, ulaşımın artması karşısında ülkeler arası kara transit işlemlerinin kolaylaştırmaktan uzak kaldığını, başta transit belgeleri olmak üzere bu sorunların ticareti aksatmasına izin vermeyeceklerini belirtti.

Uraloğlu, ulaşım ve ticaretin önündeki engellerin kaldırılması ve nakliye maliyetlerinin düşürülmesi için Örgüt bünyesinde ortak faydaya yönelik bütünsel bir yaklaşımın benimsenmesi ve uygulanması gerektiğinin altını çizerek, şöyle devam etti:

“Bu bakımdan dost ülkelerimiz arasındaki ulaşımın serbestleştirilmesi hedefiyle ikili ve transit kara geçiş belgesi kotalarını kaldırmamız gerekiyor. Ülkemizin en değerli ve stratejik bileşenlerinden biri olan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu Örgüte üye ülkeler arasındaki fiziki ilişkiler, bölgenin ekonomik kalkınması ve refahı açısından önem taşımaktadır.” “Nisan 2016’dan bu yana aldığımız tedbirler sonucunda ortak ve ulusal transit rejimlerinde demiryolu taşımacılığını basitleştirilmiş yöntemle gerçekleştirebiliyoruz.”

Yaklaşık 50 konteynerlik bir trenin sınır geçiş işlemlerinin elektronik entegrasyonla gümrük idaresine gitmeden 5 ila 7 dakikada gerçekleştirilmesine olanak sağlayan bu sistemin ticarette hız ve verimlilik getirdiğini anlatan Uraloğlu, ortak taşıma belgesinin, 2 yıl önce Merkez Koridordaki demiryolu sınırından yük taşımacılığında kullanılmıştı. Başladıklarını ve bu belgeyle hem zamandan hem de maliyetten tasarruf ederek koridorun rekabetçiliği açısından önemli bir adım daha attıklarını söyledi.

“Hazar geçişini etkin, verimli ve ekonomik hale getirmeye odaklandık”

Uraloğlu, bölge ülkeleri ve bölge ülkelerinin, Orta Koridor’un bir diğer önemli bileşeni olan Hazar geçişini aktif, verimli ve ekonomik hale getirmeye odaklandığını belirterek, şunları kaydetti: “Yüksek düzeydeki sorunları acilen çözmeye kararlıyız.” Lojistik operasyonlarda sorun oluşturan geçiş ücretleri ve düzensiz seferleri ortak çabalarımızla gerçekleştirerek Hazar geçişlerini arzu ettiğimiz rekabetçi rotaya dönüştürmek.” Bunu dönüştüreceğimize eminim.” değerlendirmesini yaptı.

Örgüt bünyesinde yürütülen çalışmalara tamamlayıcı nitelikte ek işbirlikleri geliştirdiklerini belirten Uraloğlu, “Mesela Türkiye, Azerbaycan ve Kazakistan geçen yıl bir araya gelerek Orta Koridoru destekleyen 56 maddelik bir eylem planı belirlediler.” söz konusu.

Uraloğlu, Zengezur teması üzerinden bölge ülkeleri için yeni fırsatların ortaya çıktığını, bu ilişkinin Kafkasya’da normalleşme açısından hayati önem taşıdığını vurgulayarak, “İki ülke arasında doğrudan demiryolu ve karayolu ulaşımını sağlayacak bu bağlantının hayata geçirilmesi” dedi. Türkiye ile Azerbaycan, tüm bölgeyi birbirine bağlayacak önemli bir adım olacak.” “İnanıyorum. Tüm bölge ülkelerinin yararlanacağı bu hattın bağlantıları da dahil olmak üzere en kısa sürede tamamlanması için Azerbaycan’la birlikte çalışıyoruz.” dedi.

“2053’e kadar yaklaşık 168 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyoruz”

Bakan Uraloğlu, ülkede demiryolu taşımacılığına özel önem verdiklerine dikkat çekti.

Türkiye’de demiryollarının ulaşımdaki payını bugün yüzde 4’ten 2029’da yüzde 11’in üzerine, 2053’te ise yaklaşık yüzde 22’ye çıkarmayı hedeflediklerini belirten Uraloğlu, böylece ülkede yük taşımacılığında demiryollarının payının artacağını ifade etti. 2053’e kadar.

Demiryollarının uluslararası yük taşımacılığındaki payını 10 kat artırmayı hedeflediklerini belirten Uraloğlu, “Ulaştırma altyapısına 2002 yılından bu yana yaklaşık 194 milyar dolar yatırım yaptık. Bundan sonra 2053 yılına kadar yaklaşık 168 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyoruz. Bu planda en büyük payı “Demiryolu altyapısının geliştirilmesine ayırdık.” dedi.

Taşkent Deklarasyonu ve çeşitli anlaşmalar imzalandı

Toplantının ardından EİT Ulaştırma Bakanları 12. Toplantısı sonuçlarına ilişkin, Türkiye-İran-Özbekistan ve Türkmenistan arasındaki ulaşım koridorlarının işlevinin artırılmasını öngören Taşkent Deklarasyonu imzalandı.

Ayrıca “Özbekistan-Türkmenistan-İran-Türkiye” ulaşım koridorunun daha da geliştirilmesi, Afganistan üzerinden Güney Asya ülkelerine erişimi sağlayan ulaşım koridorunda yük taşımacılığının kurulması ve alternatif ulaşım koridorunun geliştirilmesi konularında anlaşmalar imzalandı. Hazar Denizi yoluyla.

esmeajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort