Haber

ŞEHİR ARAÇ TRAFİĞİNDE KULLANILABİLECEK TÜRK ROBOTLARI ÜRETTİK?

Otonom araç projeleri üzerinde çalışan Robeff Teknoloji, sürücüsüz elektrikli 2 araç daha üretti. Biri marketlerde obur olan fabrikaların lojistik alanlarında kullanılabilecek araçlar hakkında bilgi veren Bilgisayar Mühendisi İsmet Atabay, “Robotlarımız şehir içi araçlarda kullanılabilen ilk Türk robotları. trafik.Tabi ki bu her yerde regülasyonlar gereği mümkün olmuyor.Yönetmeliklere bağlı olarak sınırlı alanlarda gezintilerimizi yapabiliyoruz.YTÜ Yıldız Teknopark şirketlerinden Robeff Teknoloji ‘ ile çeşitli yatırımlar alarak üretimini gerçekleştiriyor. Firma, ‘Robione’ markası altında hem fabrika içi lojistiği hem de market ve kargo teslimatlarını taşıyabilen elektrikli sürücüsüz araç üretti.Üretim aşamasında olan Bilgisayar Mühendisi İsmet Atabay, üretim aşamasında olduklarını belirtti. ilk robotların kentsel araç trafiğine çıktığını belirterek, “Şu anda otonom araçların doğrudan trafiğe çıkması mümkün değil. Bazı düzenlemeler var ve bazı sınırlı alanlarda araç kullanabiliyoruz. Örneğin üniversitenin kampüsünde iznimiz var ve burada sürüş ve işlemlerimizi yapabiliyoruz. ? ROBOTLAR NASIL KULLANILIR? Hazırlık ve üretim aşamalarının yaklaşık 1 yıl sürdüğünü söyleyen İsmet Atabay, robotların nasıl kullanıldığını şöyle anlattı:

‘Öncelikle operasyonun yapılacağı yerin 3 boyutlu haritasını çıkarmamız gerekiyor. Ardından operasyon başlayabilir. 3D sensörler ve kameralar yardımıyla etrafımızdaki nesneleri, araçları, yayaları, bisikletleri ve motosikletleri tespit ediyoruz. Yüzlerini ölçüyoruz. Hangi yoldan gittiklerini öğreniyoruz. Rotamız yoldan geçmiyorsa ölçüyoruz. Ardından bir misyon oluşturuyoruz. Bu görev, otonom araçlar için bir noktadan bir noktaya gitmekle ilgili. Bunu en sadık şekilde gerçekleştiriyoruz. OTOMOTİV ALANINDA ÇALIŞAN FABRİKALARDA KULLANILABİLİR Mİ? Robeff Teknoloji’nin kurucu ortaklarından Coşkun Arslan, “Pazar taşımacılığı için geliştirdiğimiz robot, kaldırım robotlarından farklı. Saatte 20/25 kilometre hıza ulaşabilir. 1.200 litre taşıma kapasitesine sahiptir. 800 kiloya kadar yük taşıyabilir. Bu robotla ‘yasak alanlarda’ faaliyetlerimizi yürüteceğiz. Fabrika ve depolarda lojistik hizmet vermek için geliştirdiğimiz bir araç yine büyük ölçekli. Özellikle otomotiv alanında çalışan fabrikalarda; Kargo taşımacılığı, lojistik çözümler, insansız lojistik çözümler sunmak için geliştirdiğimiz bir iş modelidir. Bu kampüste bu iki robot ile otonom sürüş faaliyetleri gerçekleştirebiliyoruz ve bu alandaki çalışmalarımız ilerledi. Şu anda, işbirlikleri ve ortaklık arayışlarımız devam ediyor. şeklinde konuştu. ?

‘MALİYETLERİ DÜŞÜRECEĞİZ?? Coşkun Arslan, “Özellikle pandemi sonrasında e-ticaret ile motorlu kurye sayısındaki artışı görebiliriz. İnsanoğlu bu konfor alanına alıştı ve artık her şeyi kapısının önünde bekliyor. Bu tarafta özellikle büyük şehirler çok önemli bir kaos ortamına sürükleniyor. Türkiye’de tek tıkla daha ucuza iş gücü sağlayarak bu alanda çözümler var. Ama özellikle Avrupa’da bu tür alanlarda iş gücü bulmak da önemli bir sorun. Bu tarafları özerkleştirmek ve insanlıktan çıkarmak, hem daha sürdürülebilir hem de daha öngörülebilir ve izlenebilir süreçler sağlayacaktır. Hem işletmeler hem de müşteriler için önemli avantajlarımız olacak. Elektriksel analiz ile bu kayıpların azalmasını sağlayacağız. Fabrika tarafında bakacak olursak nakliye, yükleme, A noktasından B noktasına götürme gibi katma değeri düşük birçok işi insanlıktan çıkaracağız. Bu tarafta da yine maliyetleri düşüreceğiz’ dedi. ? ROBOT KAVRAMI DEĞİŞEBİLİR Mİ? Robotların zamanla konsept değiştirebileceğini vurgulayan Coşkun Arslan, “Otonom sensör ve sistemlerimizi çok farklı kabuklara yerleştirip bu platformları çok farklı iş modellerinde kullanabileceğiz. Bir üniversitenin Ar-Ge projesi yarın bir gün yolları temizleyen ve dezenfekte eden bir araç olabilir.Otomat konulabilir.Otel alanları,plajlar,tatil bölgeleri vb.Soğutma dolabı olarak kullanılabilir.Birçok farklı iş modeli olabilir. Yani sınırsız bir iş modeli düşünebileceğimiz bir elektrikli araç platformundan bahsediyoruz. 200 BİN DOLARLIK YATIRIM YTÜ Yıldız Teknopark’ın her zaman yanlarında olduğunu belirten Coşkun Arslan son olarak şunları söyledi:

‘Takımımızdaki kişiler Yıldız Teknik Üniversitesi’nde eğitim görmüş ve çeşitli yarışlara katılmış kişilerdir. İşletmemizde Leo Drive’dan melek yatırım aldık. Böylece hem sürücüsüz araç platformlarımızı geliştirmeye başladık hem de bu kapsamda yeni bir teknoloji sunmak için çalışmalara başladık. 2022 Ocak ayında Yıldız Tekno GSO’dan ilk tohum yatırımımızı aldık. Bu yatırımla birlikte bu 2 aracı hazırladık. Yıldız Tekno GSYO ve Macera Yatırım Fonu, tohum yatırım türünde 200 bin dolarlık yatırım aldı. Şu anda bir Preseria yatırım türü için hazırlanıyoruz. Yıldız Tekno GSO her zaman olduğu gibi yine yanımızda ve devam yatırımı ile bu tip yatırımları desteklemektedir. Şu anda Yıldız Teknopark Davutpaşa Kampüsündeyiz. Burada otonom sürüş çalışmalarımızı ve Ar-Ge çalışmalarımızı YTÜ Prototip Atölyesi’nde yürütüyoruz ve bize destek olmaya devam ediyorlar. Rektörümüz Prof. Dr. Tamer Yılmaz ve Yıldız Teknopark her zaman yanımızda.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu